نقطه فروش منحصر به فرد USP چیست؟ و چگونه به کسب و کارها کمک می کند؟ نقطه فروش منحصر به فرد (USP) که به آن پیشنهاد فروش منحصر به فرد نیز گفته می‌شود، یک بیانیه‌ی بازاریابی است که یک محصول یا برند را از رقبای خود متمایز می‌کند. یک USP ممکن است دارای کمترین هزینه، بالاترین کیفیت، بیشترین تجربه، اولین در کلاس محصول خود یا ویژگی‌های دیگری باشد که پیشنهاد را از رقبا متمایز می‌کند.

یک نقطه فروش منحصر به فرد را می‌توان به عنوان “آنچه شما دارید که رقبا ندارند” در نظر گرفت. به بیان ساده، پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیزی است که کسب و کار شما را از سایرین در بازارتان متمایز می‌کند. یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد قوی می‌تواند به شما در جذب و حفظ مشتریان و کاهش ریزش مشتری کمک کند.

برای برخی از کسب و کارها، شناسایی USP آسان‌تر از سایرین خواهد بود. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما واقعاً تنها تامین کننده‌ی اختصاصی تجهیزات رام کردن شیر در آمریکای شمالی است، این USP شما خواهد بود. مطمئناً، شرکت‌های زیادی وجود دارند که تجهیزات عمومی سیرک را می‌فروشند، اما کسب و کار شما صرفاً بر روی لوازم جانبی سطح بالا برای هنرمند باهوش رفتار گربه‌های بزرگ متمرکز است. این دقیقاً همان چیزی است که شما را از بقیه دلقک‌ها متمایز می‌کند.

با این حال، برای اکثر مشاغل، شناسایی یک تکیه گاه فروش منحصر به فرد به این آسانی نیست. در واقع، برای شرکت‌های معمولی‌تر، می‌تواند بسیار دشوار باشد. خوشبختانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای خود نامی دست و پا کنید، حتی اگر یک محصول یا خدمات مشترک بسازید یا بفروشید. بیایید در این مقاله از مجله nbti به چند نمونه پیشنهاد فروش منحصر به فرد نگاه کنیم.

نقطه فروش منحصر به فرد و قانع کننده

یک USP موفق یک مزیت واضح را به مصرف کنندگان وعده می‌دهد و به آنها چیزی را ارائه می‌دهد که محصولات رقابتی نمی‌توانند ارائه دهند. USP همچنین باید برای جذب مشتریان جدید به اندازه‌ی کافی قانع کننده باشد. آن چیزی را که مشتری می‌خواهد، با آنچه که کسب‌وکار به خوبی انجام می‌دهد، یا آنچه که می‌تواند ارائه دهد که دیگران نمی‌توانند ارائه دهند، به دقت متعادل می‌کند. ایده این است که محصول یا برند را به روشی منحصر به فرد از رقبا متمایز کنیم USP .باید به آنچه که مشتری به آن اهمیت می‌دهد، متوسل شود و به وضوح پیشنهادات شرکت را از سایرین متمایز کند.

نقطه فروش منحصر به فرد و متمایز

هنگامی که سازمانی، یک نقطه فروش منحصر به فرد ایجاد می‌کند، باید توجه زیادی به تمرکز بازار و رقابت خود داشته باشد. نقاط قوت و ضعف آنها را در نظر بگیرد و راه‌هایی را برای متمایز ساختن برند یا محصول از برند خود شناسایی کند.

فرم درخواست مشاوره

سازمان باید بتواند به وضوح این تفاوت ها را به گونه ای بیان کند که پیشنهادات خود را بهتر از رقبا نشان دهد. USP همچنان باید بین آنچه مشتری می‌خواهد و آنچه کسب‌وکار به خوبی انجام می‌دهد تعادل برقرار کند، اما باید آن را به گونه‌ای انجام دهد که آنچه را که در سراسر بازار اتفاق می‌افتد در نظر بگیرد .

نقطه فروش منحصر به فرد و تامین نیاز بازار

یکی از راه‌های نزدیک شدن به USP این است که در نظر بگیرید رقابت چه چیزی کم دارد و چگونه محصول یا برند سازمان، آن کمبود را برطرف می‌کند. راه دیگری که می‌توان در مورد آن فکر کرد، این است که بازار به طور کلی فاقد ایده‌ای است که شما دارید. ایده این است که برای تعیین اینکه چگونه پیشنهاد سازمان می‌تواند این نیاز را برآورده کند و سپس یک نقطه فروش منحصر به فرد ایجاد کند که کمبودها را به همراه آنچه مشتری می‌خواهد و کسب و کار به خوبی انجام می‌دهد، از هوشمندی بازار استفاده کنید.

USP گاهی اوقات هم به طور رسمی در یک بیانیه‌ی موقعیت‌یابی بیان می‌شود، که بیان می‌کند چگونه یک محصول یا نام تجاری نیاز مصرف‌کننده را برآورده می‌کند، به نحوی که رقبای آن چنین نمی‌کنند. پیشنهاد میکنیم مطلب: تاریخچه کوچینگ را نیز مطالعه نمایید.

بهترین روش های پیشنهادی فروش منحصر به فرد

نقطه‌ی مشترک همه‌ی روش‌ها این است که هنگام تلاش برای ایجاد USP خود، دقیقاً چیزهایی را باید در نظر داشته باشید که بقیه در نظر ندارند.بهترین روش های پیشنهادی فروش منحصر به فرد

به ذهن مشتری ایده آل خود وارد شوید

قبل از اینکه شروع کنید به این فکر کنید که چه ویژگی‌هایی کسب و کار شما را از شرکت‌های مشابه متمایز می‌کند، باید تقریباً همه چیز را در مورد مشتری خود بدانید.

هنگامی که شرایط‌ مشتری یده آل خود را شناسایی می‌کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • مشتری ایده آل شما واقعا چه می‌خواهد؟
  • چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند مشکل (های) او را حل کند؟
  • چه عواملی انگیزه‌ی تصمیم گیری او برای خرید است؟
  • چرا مشتریان فعلی شما کسب و کار شما را به رقبای شما ترجیح می‌دهند؟

به یاد داشته باشید که فقط هدف قرار دادن یک جمعیت شناسی خشن کافی نیست؛ شما باید دقیقاً بدانید که می‌خواهید به چه کسی بفروشید و چرا. هنگامی که این را بدانید، می‌توانید روی بهترین روش پیشنهادی فروش منحصر به فرد بعدی کار کنید.

نمونه های پیشنهاد فروش منحصر به فرد: چه چیزی یک USP قوی را می سازد؟

بهترین USP ها مستقیماً به یک نیاز خاص که توسط مشتری ایده آل یک شرکت تجربه شده است، پاسخ می‌دهند. یک تکیه گاه فروش منحصر به فرد، که گاهی اوقات به عنوان پیشنهاد ارزش شناخته می‌شود، همچنین باید بر کیفیت منحصر به فردی که یک کسب و کار را از رقبای آن جدا می کند، تأکید کند.

یک USP موثر، یک محصول یا نام تجاری را از رقبا متمایز می‌کند، به گونه‌ای که مشتریان را وادار می‌کند که بخواهند در مورد پیشنهاد مورد نظر بیشتر بدانند و جنبه‌های دیگر پیام شرکت را در نظر بگیرند. در اینجا چندین نمونه از نقاط فروش منحصر به فرد موثر وجود دارد:

Canva: توانمندسازی جهان برای طراحی Canva یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است که فرآیند طراحی را برای همه انواع کاربران ساده می‌کند. USP آن متضمن پلتفرمی است که بسیار قابل استفاده است و مورد استقبال جهانی قرار گرفته است، و این پیام را تقویت می‌کند که این سرویس به طیف گسترده‌ای از کاربرانی که استفاده از آن را آسان‌تر از محصولات جایگزین می‌دانند، پاسخ می‌دهد.

شرکت جین هیوت: یک کار را به خوبی انجام دهید؛ برخلاف بسیاری از شرکت‌ها، هیوت دنیم شلوار جین می‌سازد و نه چیز دیگری. USP شرکتی را پیشنهاد می‌کند که می‌داند چه کاری انجام می‌دهد، زیرا منحصراً روی یک چیز تمرکز می‌کند و به اندازه‌ی رقابت، مستعد حواس‌پرتی نیست.

پاتاگونیا: ما در حال کسب و کار برای نجات سیاره‌ی خود هستیم. با USP خود، پاتاگونیا خود را به عنوان چیزی فراتر از یک خرده‌فروش پوشاک تثبیت می‌کند و بیانیه‌ی مأموریت و همچنین نقطه فروش را ارائه می‌دهد. USP کمک می‌کند تا برند را از رقبا متمایز کند، در حالی که برای مشتریانی که نگران محیط زیست هستند و می‌خواهند در مورد خرید خود احساس خوبی داشته باشند، جذاب است.

قهوه پیت: قهوه دست ساز اصلی؛ اولین قهوه پیت در 1 آوریل 1966 در برکلی کالیفرنیا افتتاح شد و جرقه‌ی انقلاب قهوه‌ای را زد که در نهایت در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و هنوز هم احساس می‌شود. USP از این سابقه استفاده می‌کند تا Peet’s را از سایر فروشندگان قهوه متمایز کند و خود را به عنوان شرکتی با تجربه و دانشی که رقبای آن فاقد آن است، تثبیت کند.

Shopify: تجارت پلتفرم بر اساس آمارهای ساخته شده است. Shopify یک وب سایت تجارت الکترونیک پیشرو است که ابزارهایی را برای فروش آنلاین کالا ارائه می‌دهد. اکنون میلیون‌ها کسب و کار در 175 کشور از این سرویس استفاده می‌کنند. USP Shopify توجه را به موقعیت برجسته این شرکت در بازار، محبوبیت گسترده و قابلیت استفاده‌ی کلی آن جلب می‌کند و به مشتریان پیشنهاد می‌کند که این جایی است که باید برای انجام درست کار مراجعه کنند.

برای برتر شدن دست بجنبانید

موقعیت فروش منحصر به فرد برند شما در شرکت شما ذاتی است. این یک فرصت موثر برای بررسی رفتار شرکت و مشتریان برای تعیین اینکه چه چیزی شما را متمایز می‌کند، ارائه می‌دهد. بسیاری از برندها بیشتر موفقیت فعلی خود را مدیون سرمایه گذاری در زمان و پولی هستند که برای توسعه USP خود صرف کردند.

در حالی که هیچ فرمول واقعی برای تعریف USP برند شما وجود ندارد، راهنماهای آنلاین و نمونه‌های موفق می‌توانند به ابتکار شما کمک کنند والهام بخش باشند. در این مقاله از مقالات انستیتو نوین کسب و کار NBTI از راه‌های برترین بودن در حرفه و کسب و کار بگوییم. اگر تصمیم دارید برای برتر شدن دست بجنبانید، NBTI  در کنار شماست.

پرسش های پرتکرار درباره نقطه فروش منحصر به فرد (USP)

منظور از USP چیست؟منظور از USP چیست؟

نقطه فروش منحصر به فرد (USP) که به آن پیشنهاد فروش منحصر به فرد نیز گفته می‌شود، جوهره‌ی چیزی است که محصول یا خدمات شما را بهتر از رقبا می‌کند. در بازاریابی آنلاین، برقراری ارتباط واضح و سریع با USP یکی از کلیدهای جذب مشتریان بالقوه در سایت شما است.

USP در کوکاکولا چیست؟

پیشنهاد فروش منحصر به فرد کوکاکولا (USP) “چشیدن احساس” است. این شعار بر تجربه‌ی احساسی نوشیدن کوکاکولا تاکید می‌کند و برند را به عنوان منبع شادی و لذت معرفی می‌کند.

USP نتفلیکس چیست؟

در یک کلمه: فناوری؛ همیشه USP نتفلیکس بوده است. چیزی که نتفلیکس را برای مشتریان بسیار جذاب می‌کند، فناوری آن است. یک سرویس استریم که بسیار خوب کار می‌کند و به مشتریان این امکان را می‌دهد که فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را روی صفحه‌ی نمایش خود تماشا کنند، در واقع امیدوار کننده است!