نحوه تولید محتوا با هوش مصنوعی : کاربردهای هوش مصنوعی در سال‌های اخیر، چند برابر شده است و حوزه تولید محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما در این مقاله به طور خاص در مورد نوشتن به کمک هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم. چه فکری باید بکنیم؟ مزایا و محدودیت‌های هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا چیست؟

آیا هوش مصنوعی جایگزین ویرایشگرها می‌شود؟ چگونه از هوش مصنوعی عاقلانه برای ارائه محتوای با کیفیت‌تر به مخاطبان خود استفاده کنیم؟ در این مقاله از مجله NBTI درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی سخن می‌گوییم.

هوش مصنوعی چگونه متن محتوا تولید می کند

هوش مصنوعی در محتوای وب می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. یکی از مواردی که در حال حاضر بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، فناوری ( NLP  پردازش زبان طبیعی) است. وعده NLP واقعاً وسوسه انگیز است. این فناوری، امکان درک و تولید زبان انسانی را فراهم می‌کند، در حالی که ظرایف و پیچیدگی‌های زبان‌شناسی را یکپارچه می‌کند.

هوش مصنوعی باید بتواند محتوای متنی «طبیعی» تولید کند. به گونه‌ای که برای شما سخت باشد باور کنید که متن تولید شده توسط یک انسان نوشته نشده است . اما آیا واقعاً این موضوع، امکان‌پذیر است؟

بدبین‌ترین افراد ممکن است این جاه طلبی را با داستان‌های علمی-تخیلی ادغام کنند؛ در همین راستا، در ماه می 2020، OpenAI  GPT-3  (Generative Pre-trained Transformer 3) را راه اندازی کرد.

این یک برنامه هوش مصنوعی است که توسط محققان به عنوان قوی‌ترین زبان توسعه یافته شناخته شده است. بدون دخالت انسان، قادر به تولید متن هوشمندانه، بر روی محتوا گاهی چند هزار کلمه است. این موضوع را باید یک انقلاب کوچک دانست.

مزایای هوش مصنوعی در محتوا

باید گفت هوش مصنوعی با تمام توانایی‌ها، آماده نیست که جایگزین انسان شود. دکاربردهای مفید و مرتبط هوش مصنوعی در محتوار واقع، حتی موفق‌ترین برنامه هنوز باید توسط یک انسان راه اندازی شود. با وجود این، هوش مصنوعی در حال حاضر مزایای خاصی برای تولید محتوا دارد. نکته اصلی این است که به شما امکان می‌دهد سریعتر کار کنید:

توانایی‌های تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از یک انسان است. این  امکان می‌تواند تعداد زیادی از محتوا را در زمان کوتاهی تولید کند و پیشنهادات محتوا یا طرح‌های مقاله را ارائه دهد.

برخی از وظایف بدون ارزش افزوده و بسیار وقتگیر می‌توانند توسط هوش مصنوعی انجام شوند. اینها شامل شناسایی محتوایی که قرار است بهینه یا به روز شوند، پیش تجزیه و تحلیل درخواست‌های کاربران و غیره است.

نقاط ضعف هوش مصنوعی چیست؟

آیا هدف شما جایگزینی بخشی از تیم‌های خود با برنامه‌های هوش مصنوعی است؟ فناوری به اندازه کافی کامل نیست که به طور کامل جایگزین ویراستاران یا کارشناسان سئو شود. تسلط بر زبان، توسط هوش مصنوعی مبتنی بر تجزیه و تحلیل متون موجود است. آنها هیچ دانش تجربی یا عملی در مورد این موضوع ندارند. هنوز هم انسان‌ها غیرقابل جایگزینی هستند.

زمان و هزینه یادگیری هوش مصنوعی به بودجه بالایی نیاز دارد. موتورهای جستجو به کیفیت، اصالت و ارتباط اطلاعات برای ایجاد رتبه بندی نتایج پاداش می‌دهند. بنابراین تسلیم تولید محتوای سریع با هوش مصنوعی نشوید. در واقع، این می‌تواند به ارزش افزوده برای کاربران اینترنت آسیب برساند.

گوگل نسبت به این عمل هشدار می‌دهد. محتوای تولید شده به صورت خودکار به برنامه نویسی متکی است. وقتی این محتوا به جای کمک به کاربران برای دستکاری در رتبه بندی جستجو در نظر گرفته شده است، ممکن است گوگل مداخله کند و رتبه شما را تغییر دهد.

کاربردهای مفید و مرتبط هوش مصنوعی در محتوا

از سوی دیگر باید گفت هوش مصنوعی  قادر است امکانات موثر دیگری در اختیار شما بگذارد:

  • ایده‌هایی برای موضوعات مرتبط با مخاطبان خود بیابید و پیله‌های معنایی بسازید.
  • محتوای خود را برای سئو بهینه کنید: خود را در چه کلمات کلیدی‌ای قرار دهید؟ چه محتوایی نیازمند به روز رسانی و بهبود هستند؟
  • متن‌های اسکلتی را با پیشنهاد عنوان و زیرنویس، تعداد کلمات و سایر روش‌های مقتضی پیشنهاد دهید تا مطالب خود را سریعتر بنویسید.
  • محتوای ارائه شده به مخاطبان خود را شخصی‌سازی کنید. بسته به ترجیحات و نیازهای کاربران اینترنت، هوش مصنوعی محتوایی را که به احتمال زیاد مورد علاقه آنهاست، تحت فشار قرار می‌دهد.
  • عملکرد محتوای خود را ارزیابی کنید: توسعه گزارش‌های آماری برای نظارت بر مناسب‌ترین KPI بر اساس استراتژی محتوای شما و اولویت‌های آن.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد بهره‌وری را لمس کنید. مراقب باشید از آن عاقلانه استفاده کنید و نه صرفاً با هدف کاهش هزینه‌ها. این ابزاری است که به شما کمک می‌کند محتوای شخصی‌شده و با ارزش افزوده بالا را سریع‌تر تولید کنید.

هوش مصنوعی پتانسیلی باورنکردنی برای درک بهتر مخاطبان، انتظارات و اهداف جستجوی آن‌ها نشان می‌دهد. بنابراین، این به شما بستگی دارد که از آن چگونه و چقدر برای تولید محتوای باکیفیت‌تر استفاده کنید.

برای متمایز شدن بر روی بازاریابی توجه تمرکز کنید

دسترسی به هوش مصنوعی لزوماً منجر به افزایش محتوای تولید شده خواهد شد. جلب توجه کاربران اینترنت،هم اکنون چالش شماره یک است. در حال حاضر، طبق گفته Ahrefs، تنها 9 درصد از محتوا، ترافیک SEO در وب را جذب می‌کند. رقمی که خطر کاهش بیشتر را هم دارد.

برای جلب توجه خواننده، تنها یک راه حل وجود دارد: ارائه محتوای سفارشی، کیفی، اصلی، از نظر بصری موثر و شایسته علاقه. برای این منظور، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به شناسایی سریع انتظارات کاربران اینترنت و بهبود بهره‌وری کمک کند.

استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به نوشتن محتوای سئو با کیفیت

کاری که در اینجا مطلقاً نباید انجام دهید، افتادن در دام کمیت است! تولید محتوا با هوش مصنوعی همیشه سودآور نیست؛ به خاطر داشته باشید که تنها هدف گوگل، جلب رضایت کاربرانش با استفاده از محتوای با کیفیت است که واقعاً نیازهای آنها را برآورده می‌کند.

با هوش مصنوعی و محتوای تولید شده توسط خود، که از نظر کیفیت ضعیف هستند، تعجب آور نیست که شاهد مجازات‌های جدید  گوگل باشیم. تفاوت در روش استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهایی که برای ایجاد محتوای خود انتخاب می‌کنید، ایجاد می‌شود.

هوش مصنوعی باید به شما کمک کند بهره‌وری خود را تسریع کنید و با مخاطبان و گوگل ارتباط شایسته و مستمر برقرار کنید.

استفاده از Semji در تولید محتوا

طراحی برنامه محتوای شما و یافتن عنوان مناسب برای یک نویسنده کلیدی است، اما گاهی اوقات می‌تواند زمان بر باشد: به طور متوسط، تولید محتوا به 75٪ آماده سازی و 25٪ زمان نوشتن نیاز دارد. Semji از GPT-3 AI استفاده می‌کند تا نویسندگان را قادر سازد تا به سرعت، یک برنامه نوشتاری جامع ایجاد کنند.استفاده از Semji در تولید محتوا

آیا هوش مصنوعی حرف آخر را خواهد زد؟

اگرچه در ماه‌های اخیر، آزمایش‌های متعددی انجام شده است که حداقل می‌توان نتیجه‌گیری کرد GPT-3 هنوز با دو مشکل مواجه است. اولین مورد به اندازه آن مربوط می‌شود. در واقع، برای نصب، الگوریتم به ماشین‌هایی نیاز دارد که توانی داشته باشند که امروزه ساختارهای کمی از آن برخوردارند.

دوم در اصل محتوا نهفته است. وقتی محتواها خیلی طولانی هستند، GPT-3 همیشه نمی‌تواند سازگاری کامل یا یک دستورالعمل کلی را حفظ کند. البته اینها احتمالاً «تعدیل‌هایی» هستند که نسخه جدید آن‌ها را اصلاح می‌کند، مگر اینکه این سازندگان تصمیم بگیرند که این فناوری را محدود کنند.

هوش مصنوعی OPEN با آگاهی از قابلیت‌ای چنین پیشرفتی در حال حاضر تنها به تعداد انگشت شماری از محققان و شرکت‌ها اجازه استفاده از آن را می‌دهد. اگر فردا از چنین برنامه‌ای برای تولید گسترده تئوری‌های توطئه، شایعات و سایر اخبار جعلی استفاده شود، در واقع چه اتفاقی می‌افتد؟ به نظر می‌رسد شروع یک رمان پیش بینی نشده شاید توسط هوش مصنوعی باشد!

ما در انستیتو NBTI با پتانسیل‌های آموزشی و پژوهشی، آمادگی آموزش و همچنین اجرای فرآیند‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی را در لیست خدمات خود داریم.

پرسش های پرتکرار درباره هوش مصنوعی

کدام هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌شود؟

از نظر تولید محتوا، می توان از GPT-3 برای بازاریابی و محتوای تحریریه استفاده کرد. همچنین برای خلاصه کردن مطالب و متون در نظر گرفته شده برای سئو موثر است. از مارس 2023، GPT-4 برای ایجاد محتوای بهتر و جذاب‌تر حتی فراتر رفته است.

کسب و کارها چگونه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

هوش مصنوعی امکان خودکارسازی فرآیندهای پیچیده، استفاده کارآمدتر از منابع و پیش‌بینی بهتر و سازگاری با اختلالات (و فرصت‌ها) را فراهم می‌کند.

خدمات بهتر به مشتریان: هوش مصنوعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا خدمات ارائه شده را شخصی‌سازی کنند و با مشتریان خود در زمان واقعی تعامل داشته باشند.

فرآیند تولید محتوا چیست؟

فرآیند تولید محتوا به چند مرحله اساسی تقسیم می‌شود. مراحل برنامه ریزی، ایجاد، توزیع، تجزیه و تحلیل و تکرار است.