کارآفرینی چیست؟ کارآفرینی و کارآفرینان را بهتر بشناسیم : در یک تعریف ساده، کار آفرینی به فرد یا گروه کوچکی از شرکا اشاره دارد که در مسیری برای ایجاد یک کسب و کار جدید حرکت می‌کنند. یک کار آفرین مشتاق، فعالانه به دنبال یک سرمایه‌ گذاری تجاری خاص است و این کار آفرین است که بیشترین میزان ریسک مرتبط با پروژه را به عهده می‌گیرد. به این ترتیب، این شخص نیز در صورت موفقیت پروژه، بیشترین سود را خواهد برد.

فعالیت‌های کار آفرینی، اغلب شامل نوآوری است. شرکت‌های بزرگ ممکن است به دنبال تقلید از این عنصر یا پرورش چیزی باشند که به عنوان «کار آفرینی داخلی» شناخته می‌شود. کارمندان تشویق می‌شوند که مانند کار آفرینان فکر کنند و دیدگاهی اصیل را پرورش دهند که ممکن است به ایده جدیدی برای شرکت منجر شود.

ممکن است به این کارگران فرصت بیشتری داده شود، اما شرکت همچنان بر پروژه اختیار دارد و هرگونه خطر مرتبط با آن را جذب می‌کند. کارآفرینان از هر بخش، از شرکت‌های بزرگ گرفته تا مشاغل کوچک، بعد از طی مرتحلی، به سود می‌رسند. در این مقاله از مجله انستیتو NBTI بطور کامل به بحث کارآفرینی می پردازیم.

کارآفرینان چه ویژگی هایی دارند؟

ذهنیت کار آفرینی، چندین مهارت مختلف را با هم ترکیب می‌کند که برای دستیابی موفق به یک ایده تجاری نیاز به توسعه دقیق دارد. برای مثال یک کار آفرین باید بتواند درک نحوه عملکرد کسب و کار – ازجمله از منظر مالی و عملیاتی – را با انگیزه نوآوری متعادل کند.

کار آفرینی به معنای درک زمانی است که شما در بازار فرصتی دارید که هیچ ارائه‌ دهنده دیگری ندارد؛ و داشتن حس تجاری برای دانستن این‌ که چگونه در زمان مناسب به دنبال این فرصت جدید بروید. یک کار آفرین موفق، دارای توانایی‌ها و ویژگی‌های بسیاری است؛ از جمله توانایی‌های زیر:

·        کنجکاو
·        انعطاف‌پذیر و سازگار
·        مداوم
·        پرشور
·        مایل به یادگیری
·        یک رویاپرداز
·        باانگیزه

فرم درخواست مشاوره

انگیزه کار آفرینی از چنین ویژگی‌هایی سرچشمه می‌گیرد. همان‌طور که توانایی یک کار آفرین برای موفقیت به توسعه این توانایی‌ها بستگی دارد. پیشنهاد میکنیم مقاله: تحلیل رقبا در کسب و کار را هم مطالعه کنید.

انواع مختلف کار آفرینان چیست؟

همه کار آفرینان یکسان نیستند و همه اهداف یکسانی ندارند. در این جا چند نوع از کار آفرینان آورده شده است:

سازنده

سازندگان به دنبال ایجاد مشاغل مقیاس پذیر در یک بازه زمانی کوتاه هستند. سازندگان معمولاً در دو تا چهار سال اول ۵ میلیون دلار درآمد دارند و تا ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر به درآمد خود ادامه می‌دهند. این افراد با استخدام بهترین استعدادها و جستجوی بهترین سرمایه‌ گذاران به دنبال ایجاد زیرساخت قوی هستند.

فرصت طلب

کار آفرینان فرصت‌طلب، افرادی خوش‌بین هستند که می‌توانند فرصت‌های مالی را انتخاب کنند، در زمان مناسب وارد شوند، در طول زمان رشد خود را حفظ کنند و زمانی که یک کسب‌وکار به اوج خود می‌رسد، از آن خارج شوند.

این نوع از کارآفرینان به سود و ثروتی که خواهند ساخت توجه دارند، بنابراین جذب ایده‌هایی می‌شوند که در آن می‌توانند درآمد باقیمانده یا تجدید درآمد ایجاد کنند. از آن جا که آن‌ها به دنبال یافتن فرصت‌های به‌موقع هستند، پس می‌توانند تکانشی باشند.

مبتکر

نوآوران آن دسته از افراد نادری هستند که ایده یا محصولی عالی ارائه می‌دهند که هیچ‌کس قبلاً به آن فکر نکرده است. به توماس ادیسون، استیو جابز و مارک زاکربرگ فکر کنید. این افراد روی چیزی که دوست داشتند کار کردند و از طریق دیدگاه و ایده‌های خود فرصت‌های تجاری پیدا کردند.

انواع مختلف کار آفرینان چیست؟

نوآوران به جای تمرکز بر پول، بیشتر به تأثیر محصولات و خدماتشان بر جامعه اهمیت می‌دهند. این افراد در اداره یک کسب و کار بهترین نیستند زیرا افرادی ایده‌پرداز هستند، بنابراین اغلب عملیات روزانه را به افرادی که در این زمینه توانمندتر هستند واگذار می‌کنند. این مقاله نیز برای شما مفید خواهد بود: صندوق سرمایه گذاری

متخصص

این افراد تحلیلگر و ریسک گریز هستند. آن‌ها دارای یک مجموعه مهارت قوی در زمینه خاصی هستند که از طریق آموزش یا کارآموزی به دست آمده است. یک کار آفرین متخصص، کسب‌وکار خود را از طریق شبکه‌سازی و ارجاع‌ها ایجاد می‌کند و ارتقا می‌دهد.

کسب و کارها از نگاه یک کارآفرین

از کار آفرینی اجتماعی گرفته تا کار آفرینی راه‌اندازی مقیاس‌پذیر و کار آفرینان داخلی، همه و همه بر اصل باور به نتیجه و پذیرش ریسک، متکی هستند. ضمن این که هیچ محدودیتی برای انواع کار آفرینانی که در حال حاضر در کسب‌وکارها فعالیت می‌کنند، وجود ندارد.

کارآفرینان همچنین ممکن است در درجه اول برای ایجاد تأثیر مثبت بر جهان با ایجاد یک تجارت جدید، انگیزه داشته باشند. این نوع رهبر به عنوان یک کار آفرین اجتماعی شناخته می‌شود. این دسته مشکلی را پیش روی جوامع خود یا به‌طور کلی جهان می‌بینند و در تلاش برای ایجاد و اجرای راه‌حل‌های جدید هستند که باعث تغییر کلی سبک زندگی افراد دیگر هم می‌شود.

یکی دیگر از تمایزهای مهم در میان دسته‌های مختلف کار آفرینی، مقیاس جاه‌طلبی آن‌هاست: آیا آن‌ها در تلاش برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک یا ایجاد یک استارت‌آپ رشد محور هستند؟

تفاوت بین استارتاپ و کسب و کار کوچک چیست؟

اصطلاح استارتاپ به شرکتی اطلاق می‌شود که در مراحل اولیه فعالیت خود قرار دارد. استارت‌آپ‌ها توسط یک یا چند کار آفرین تأسیس می‌شوند که می‌خواهند محصول یا خدماتی را توسعه دهند که معتقدند تقاضا برای آن وجود دارد و انتظار رشد کسب‌ و کار را نیز دارند. چشم انداز کسب و کار معمولاً با یک صاحب کسب و کار کوچک متفاوت است.

به عنوان مثال، یک کارگر خدمات غذایی که به کار آفرینی علاقه‌مند است، ممکن است انتخاب کند که برای خود وارد تجارت شود و یک رستوران جدید باز کند. در نهایت، این سرمایه‌ گذاری ممکن است موفق شود و تا جایی رشد کند که باز کردن یک مکان دوم یا امتیاز دادن به برند می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که رستوران یک استارتاپ است، به خصوص اگر هدف اولیه موسس این نباشد که تجارت را به میزان قابل توجهی گسترش دهد.

یک نمونه بهتر از یک کارآفرین استارتاپی ممکن است یک کارگر خدمات غذایی باشد که ایده اصلی در مورد چگونگی تغییر فعالیت‌های رستوران در مقیاس بزرگ‌تر را دارد. این شخص ممکن است علاقمند به ایجاد یک راه‌ حل فناوری جدید، تصور مجدد توزیع و تدارکات یا هر چیز منجر به خلق ارزش باشد.

تفاوت اصلی در اینجا این است که استارتاپ در ابتدا کوچک است، اما موفقیت آن به استفاده از یک ایده نوآورانه برای پاسخ به یک فرصت در مقیاس بزرگ متکی است. بسیاری از استارت‌آپ‌ها، شرکت‌هایی که تازه شروع به فعالیت کرده‌اند، اما جاه‌طلبی‌های بزرگی دارند.

موانع کارآفرینی موفق

یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه و فرصت مناسب، موفقیت در دنیای کارآفرینی را تضمین نمی‌کند. یک کار آفرین در حال رشد ممکن است در مسیر راه‌اندازی کسب و کار با موانع زیادی روبرو شود. بر اساس تحقیقات اخیر بنیاد یوینگ ماریون کافمن، نگرانی اصلی در میان «کارآفرینان مشتاق» مشکل در به دست آوردن بودجه برای راه‌اندازی یا گسترش سازمان است. پس مهم‌ترین دغدغه کار آفرینی را پس از ایده، باید سرمایه دانست.موانع کارآفرینی موفق

کتاب هایی که کارآفرینان باید بخوانند

ما فهرستی از بهترین کتاب‌های رهبران تجاری، رمان‌نویسان و کارآفرینان موفق را گردآوری کرده‌ایم که حاوی توصیه‌های عملی برای تبدیل شدن به یک مبتکر صنعت و یافتن اشتیاق خود از طریق کار معنادار است. با این کتاب‌های کسب و کار، شما نیز می‌توانید کسب و کار خود را بسازید و پیشرفت کنید. مطلب : بازاریابی دیجیتالی چیست را حتما مطالعه نمایید.

·        قدرت شکست
·        رویاپردازان را ببینید
·        راه ویرجین
·        استیو جابز
·        سال بله
·        شکست دادن شانس
·        نوآوران زن در محل کار
·        در شرکت زنان
·        گریت: قدرت اشتیاق و پشتکار
·        آخرین تک‌شاخ سیاه
·        کد دختر
·        داوود و جالوت
·        هفته کاری 4 ساعته
·        همه بازاریابان دروغگو هستند
·        گاو بنفش
·        چیز سخت درباره چیزهای سخت
·        دوباره کاری کنید
·        به من اعتماد کن، من دروغ می‌گویم
·        استارتاپ ناب
·        کتابچه راهنمای مالک استارتاپ
·        لهش کن!
·        نقطه اوج
·        خوب تا عالی
·        رسیدن به بله
·        قدرت داستان‌سرایی بصری
·        قلاب شده
·         Ogilvyدر تبلیغات
·        چگونه دوستان خود را به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم؟
·        هنر شروع
·        با چرا شروع کنید
·        پدر پولدار، پدر فقیر
·        صفر به یک

پرسش‌های پرتکرار درباره کارآفرینی چیست؟

مهارت‌های کار آفرینی چیست؟

مهارت‌های کار آفرین شامل مجموعه مهارت‌های مختلفی مانند رهبری، مدیریت کسب و کار، مدیریت زمان، تفکر خلاق و حل مسئله است. شما می‌توانید این مهارت‌ها را در بسیاری از مشاغل و صنایع به کار ببرید. این مهارت‌های کار آفرین برای ارتقای نوآوری، رشد کسب و کار و رقابت، بسیار حیاتی است.

چهار نوع کارآفرینی چیست؟

هنگامی که یک کسب و کار را راه‌اندازی می‌کنید و سپس برای ایجاد استارت‌آپ خود تلاش می‌کنید، اغلب در مورد چهار نوع کارآفرینی می‌شنوید: کارآفرینی کسب و کارهای کوچک، کارآفرینی استارت‌آپ مقیاس‌پذیر، کارآفرینی اجتماعی و کارآفرینی شرکت‌های بزرگ.

دو نوع اصلی کارآفرینان کدامند؟

دو نوع اصلی کار آفرینان، صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران هستند. صاحبان مشاغل می‌خواهند نه تنها شرکت‌های خود را مدیریت کنند، بلکه در ایجاد آن‌ها نیز مشارکت مستقیم داشته باشند.